ОПЕРАТИВНЕ ПЛАНУВАННЯ МІСЦЕВОЇ РОБОТИ ЗАЛІЗНИЧНИХ ДІЛЬНИЦЬ І ВУЗЛІВ З ВИКОРИСТАННЯМ ДИНАМІЧНОЇ МОДЕЛІ ПЕРЕВІЗНОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.15802/tstt2016/85889Ключові слова:
місцева робота, оперативне планування, динамічна модель, технологічні ризики, автоматизаціяАнотація
Мета. Розробка методу оперативного планування місцевої роботи залізничних дільниць та вузлів з використанням динамічної моделі перевізного процесу, що дозволяє з високим ступенем достовірності планувати утворення місцевих поїздів, показники місцевої роботи, потрібні виробничі ресурси для досягнення намічених показників та надавати необхідні відомості у вищестоящі системи управління, що здійснюють оперативне планування перевізного процесу на мережевому рівні. Методика. Рішення завдання здійснювалося на підходах теорії систем, методах теорії множин, теорії управління, теорії розкладів, теорії ймовірностей. Запропоновано визначення динамічної моделі стосовно до об'єкта і предмету дослідження. Встановлено роль і функції динамічної моделі при реалізації управлінських процедур - планування, регулювання і контролю перевізного процесу. Визначено вимоги до динамічної моделі, виконання яких забезпечить доступність її впровадження і необхідний рівень якості моделювання. Метод оперативного планування місцевої роботи залізничних дільниць та вузлів розроблений за індуктивної схемою за рахунок послідовного вирішення завдань з поступальним розширенням предметної області та об'єкта застосування до досягнення позначених у роботі об'єкта та предмета дослідження. Результати. Розроблена динамічна модель перевізного процесу знайшла відображення при створенні автоматизованої системи ув'язки составоутворення з прогнозним графіком руху поїздів на Білоруській залізниці. Аналітично встановлено гетероскедастичності залишків прогнозу часу відправлення поїздів на дорожньому полігоні при моделюванні з використанням даної автоматизованої системи та горизонті оперативного планування до 24 год. Даний факт означає можливість ефективного використання розробленого методу для істотного підвищення точності автоматизованого планування. Наукова новизна. Інноваційна складова роботи полягає у застосуванні методів моделювання перевізного процесу з одночасною оцінкою технологічних ризиків, обумовлених точністю застосовуваної моделі. При цьому оцінка ризиків закладена у самій моделі та постійно враховується під час моделювання з метою аналізу можливих варіантів розвитку перевізного процесу на залізничних ділянках та у вузлах при оперативному плануванні місцевої роботи. Практична значимість. Практична орієнтованість результатів роботи має три основні складові: динамічна модель та запропонований метод адаптовані до існуючих на залізничному транспорті умов, що дозволяє їх спільну реалізацію на базі експлуатованих інформаційно-аналітичних систем управління перевізним процесом; отримані наукові та практичні рішення дозволяють збільшити достовірність результатів оперативного планування місцевої роботи залізничних дільниць та вузлів, що позитивно відобразиться на показниках експлуатаційної роботи та загальному стані фінансово-економічної діяльності залізниці; запропонований метод дозволяє масштабувати об'єкти та задачі оперативного планування, доступний для використання на суміжних областях оперативного планування перевезень та, перш за все, для вирішення актуальних завдань поїздоутворення.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
a. Автори зберігають за собою авторські права на роботу і передають журналу право першої публікації разом з роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати дану роботу з обов'язковим зазначенням авторства і посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
b. Автори зберігають право укладати окремі, додаткові контрактні угоди на неексклюзивне поширення версії роботи, опублікованої цим журналом (наприклад, розмістити її в університетському репозітарії або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
c. Авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському репозітарії або на їх персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даними журналом, так як це може привести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Див. The The Effect of Open Access).