ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЛОКОМОТИВІВ
DOI:
https://doi.org/10.15802/tstt2015/57066Ключові слова:
енергетична стратегія, енергозбереження, енергоефективність, паливно-енергетичні ресурси, локомотиви.Анотація
Анотація. Вищим пріоритетом енергетичної політики Республіки Білорусь є підвищення ефективності використання енергії як засобу для зниження витрат суспільства на енергопостачання, забезпечення сталого розвитку країни та підвищення конкурентоспроможності продуктивних сил. На сьогоднішній день держава не має можливостей за рахунок власних видобутих ресурсів повною мірою забезпечити паливно-енергетичними ресурсами їх споживачів. Залізничний транспорт є одним з основних споживачем енергоресурсів, і тому питання реалізації політики енерго-заощадження на залізничному транспорті отримали першорядне значення. Хоча залізничний транспорт, виконуючи технологічні функції переміщення великого обсягу вантажів і великої кількості пасажирів на значні відстані, є енергоємною сферою промислового виробництва, тим не менше, серед інших видів транспорту по питомим видатках паливно-енергетичних ресурсів на одиницю виробленої роботи залізничний транспорт є найбільш економічним видом транспорту. Основна частка витрачаються енергоресурсів припадає на перевозочную роботу, а саме на тягу поїздів. Крім перевізного процесу, що є основою його діяльності, залізничний транспорт витрачає паливно-енергетичні ресурси на забезпечення роботи обслуговуючої перевезення інфраструктури, ремонтне виробництво і частково - на соціальну сферу. Велика частка використовуваних паливно-енергетичних ресурсів припадає на локомотиви та локомотивні депо. У статті розглянуті питання, пов'язані з дослідженням факторів, що впливають на витрату паливно-енергетичних ресурсів, і заході з підвищення енергоефективності локомотивів.
Посилання
Энергосбережение на железнодорожном транспорте : учебник для вузов / В. А. Гапанович, В. Д. Авилов, Б. А. Аржанников [и др.] ; под ред. В. А. Гапановича. – Москва : Изд. Дом МИСиС, 2012. – 620 с.
Симак, Р. С. Повышение энергоэффективности ОАО «РЖД» в контексте энергетической стратегии России / Р. С. Симак // Вестн. ВНИИЖТа. – 2014. – № 6. – С. 21-25.
Негрей, В. Я. Повышение энергоэффективности перевозочного процесса на белорусской железной дороге / В. Я. Негрей [и др.] / Транспортні системи і технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна – Дніпропетровськ, 2012. – Вип. 3. – С. 81-86.
Национального статистического комитета Республики Беларусь [Электрон. ресурс]. – Режим доступу : http://www.belstat.gov.by.
Энергетическая стратегия Белорусской железной дороги до 2020 года. Ч. I : отчет о НИР в 2-ух ч. : 5255 / Белорус. гос. ун-т трансп.; рук. В. Я. Негрей; исполн. В. М. Овчинников [и др.]. – Гомель, 2009. – 504 с. – Библиогр.: С. 504. – № ГР 2008305.
Козаченко, Д. Н. Проблемы использования частных локомотивов для выполнения перевозок на магистральном железнодорожном транспорте / Д. Н. Козаченко, Р. В. Вернигора, Н. И. Березовый // Транспортні системи і технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна – Дніпропетровськ, 2012. – Вип. 3. – С. 40-46.
Вернигора, Р. В. Перспективи создания адаптивной системы оперативного управления роботой локомотивов и локомотивных бригад / Р. В. Вернигора, Л. О. Ельникова // Транспортні системи і технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна – Дніпропетровськ, 2012. – Вип. 4. – С. 25-29.
Вялкова, С. О. Факторы, влияющие на расход электрической энергии на тягу поездов [Электрон. ресурс]. – Режим доступа: http://www. http://cyberleninka.ru/article/n/faktory-vliyayuschie-na-rashod-elektricheskoy-energii-na-tyagu-poezdov.
Игин, В. Н. Резервы повышения энергоэффективности локомотивов / В. Н. Игин [и др.] / Железнодорожный транспорт. – 2015. – № 3. – С. 50-54.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
a. Автори зберігають за собою авторські права на роботу і передають журналу право першої публікації разом з роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати дану роботу з обов'язковим зазначенням авторства і посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
b. Автори зберігають право укладати окремі, додаткові контрактні угоди на неексклюзивне поширення версії роботи, опублікованої цим журналом (наприклад, розмістити її в університетському репозітарії або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
c. Авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському репозітарії або на їх персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даними журналом, так як це може привести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Див. The The Effect of Open Access).