ОЦІНКА ДОЦІЛЬНОСТІ І ЧЕРГОВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНІЧНИХ ЗАХОДІВ ЩОДО ПОСИЛЕННЯ ДІЛЯНКИ ЧОРНОМОРСЬКА – БЕРЕГОВА

Н. И. БЕРЕЗОВЫЙ, В. В. МАЛАШКИН

Анотація


Переробна спроможність морських портів України, як відомо, перевищує переробну та пропускну спроможність залізничних дільниць, що їх обслуговують. У той же час Кабінет Міністрів України у липні 2013 року затвердив Стратегію розвитку морських портів України до 2038 року, що передбачає збільшення щорічної переробки вантажів до 210 млн. т із створенням потужностей для їх переробки не менше 250 млн. т вантажів на рік і підвищенням до 80 % ефективності використання перевантажувальних комплексів морських портів.

Падіння обсягу транзиту вантажів територією України у зв'язку з втратою російських вантажів, що переорієнтовуються на порти країн Балтії та через загострення конфлікту на Донбасі призвело до посилення конкуренції між морськими портами України за залучення вантажів.

Останнім часом намітилися тенденції до інвестування в розвиток об'єктів Укрзалізниці з боку недержавних структур, наприклад фінансування холдингом «Портінвест» проекту розвитку станції Берегова; будівництво другої головної колії частини перегону Чорноморська – Берегова портом ТОВ «Трансінвестсервіс».

Метою дослідження, результати якого наведені у статті є визначення етапності і черговості заходів щодо технічного посиленню ділянки Чорноморська – Берегова для збільшення її пропускної спроможності і визначення обсягу капітальних інвестицій.

Для варіантів технічного посилення дільниці Чорноморська – Берегова були побудовані графіки руху, схема прокладки поїздів у яких дозволяє реалізувати максимальну пропускну спроможність дільниці.

За побудованими графіками розраховані основні їх показники:сумарну пропускну спроможність, швидкості руху поїздів по ділянці (ходову, технічну та дільничну) і їх коефіцієнти.

Для врахування більшої кількості факторів при виборі найбільш доцільного варіанту технічного посилення дільниці Чорноморська – Берегова проаналізовано кількість зупинок поїздів та умови роботи станцій Чорноморська, Хімічна і Берегова. Умови роботи станцій оцінюються з погляду рівномірності прибуття і відправлення поїздів на ці станції.

За результатами аналізу обрано найкращий варіант та етапність технічного посилення дільниці Чорноморська – Берегова.


Ключові слова


графік руху поїздів; пропускна спроможність; швидкість руху поїздів; технічне посилення дільниці; умови роботи станцій

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Стратегія розвитку морських портів України на період до 2038 року : Затв.: Розпорядження Кабміну України від 11.07.2013 р. № 548-р. – Київ : Кабмін України, 2013 р.

Козаченко, Д. Н. Комплексный анализ железнодорожной инфраструктуры металлургического комбината на основе графоаналитического моделирования / Д. Н. Козаченко, Р. В. Вернигора, Н. И. Березовый // Транспортні системи і технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна – Дніпропетровськ, 2012. – Вип. 4. – С. 55-60.

Козаченко, Д. Н. Математическая модель для оценки технико-технологических показателей работы железнодорожных станций / Д. Н. Козаченко // Наука та прогрес транспорту. – 2013. – Вип. 3. – С. 22-28.

Верлан, А. И. Графоаналитическая модель функционирования железнодорожных станций / А. И. Верлан // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2014. – Т. 6, № 3(72). – С. 21–26.

Giua, A. Modeling and supervisory control of railway networks using Petri nets / A. Giua, C. Seatzu // IEEE Trans. on Automation Science and Engineering. – 2008. − Vol. 5, № 3. − Р. 431−445.

Milinkovic, S. A fuzzy Petri net model to estimate train delays / S. Milinkovic, M. Markovic, S. Veskovic, M. Ivic, N. Pavlovic // Simulation Modeling Practice and Theory. – 2013. – № 33. – Р. 144−157.

Інструкція з визначення станційних і міжпоїзних інтервалів ЦД-0034 : – затв.: Наказ Укрзалізниці від 01.12.2000 р № 542/Ц. – Київ : Транспорт України, 2001. – 149 с.

Березовый, Н. И. Теоретические основы определения пропускной способности однопутных участков / Н. И. Березовый, А. М. Шепета, В. В. Малашкин // Транспортні системи і технології перевезень : зб. наук. пр. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна – Дніпропетровськ, 2014. – Вип. 8. – С. 13-19




DOI: https://doi.org/10.15802/tstt2015/57058

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.