КОМПЛЕКСНЕ ПРОЕКТУВАННЯ ПОЗДОВЖНЬОГО ТА ПОПЕРЕЧНОГО ПРОФІЛЮ СОРТУВАЛЬНИХ ГІРОК

Автор(и)

  • Н. И. БЕРЕЗОВЫЙ Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6774-6737
  • В. В. МАЛАШКИН Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5650-1571
  • Н. П. БОЖКО Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15802/tstt2014/35980

Ключові слова:

сортувальна гірка, земляне полотно, поперечний та поздовжній профілі, норми проектування, гальмова позиція

Анотація

Якість і безпека процесу розформування составів на сортувальних гірках залежить від значної кількості факторів. При комплексному проектуванні поздовжнього і поперечного профілю сортувальних гірок необхідно розглядати досить суперечливі питання, які потребують в кожному конкретному випадку рішень, обґрунтованих за допомогою техніко-експлуатаційних та економічних розрахунків. Поперечний профіль земляного полотна сортувальних парків проектується, як правило, пилкоподібним. При цьому в міжколійях з найменшими відмітками розташовуються поздовжні водовідвідні лотки. Уклони поперечних ухилів земляного полотна залежать від типів ґрунтів і для глинистих ґрунтів складають 0,02. Різниця відміток земляного полотна по осі крайніх колій пучка з восьми колій становить при цьому 0,74 м. Застосування ж в межах одного пучка двосхилого профілю земляного полотна з метою зменшення зазначеної різниці призведе до необхідності укладання поздовжніх водовідвідних лотків між пучками, що значно збільшить вартість будівництва. Максимальна різниця відміток головок рейок крайніх колій одного пучка може бути досягнута при максимальних уклонах ухилів по одному з них і мінімальних по іншому і становить порядку 0,14 м. Дотримання уклонів поперечних ухилів земляного полотна і відміток головок рейок сортувальних колій у межах одного пучка призводить до необхідності збільшення товщини баластного шару із збільшенням різниці між відміткою головки рейки і відміткою земляного полотна. Перенесення паркової гальмової позиції ближче до останніх розділових стрілок викликає необхідність їх розміщення в загальному котловані. В цьому відмітки головок рейок в поперечному перерізі колій в місцях установки уповільнювачів мають бути однаковими. Для реалізації такого рішення необхідно по верху земляного полотна укладати шар дренуючого ґрунту з характеристиками, що дозволяють мати горизонтальну поверхню. Це дозволяє максимально знизити вартість водовідвідних споруд і запроектувати сортувальні колії за останніми розділовими стрілками з однаковими відмітками за рівнем головки рейки.

Посилання

Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування. ДБН В.2.3-19-2008 [Текст]: Затв.: Наказ Мінрегіонбуду України 26.01.2008 р. № 42. – Київ. 2008. – 142 с.

Сортувальні пристрої залізниць. Норми проектування. ГБН В.2.3-37472062-_:201_ [Текст]: Схвалено: рішенням Мінрегіонбуду України 11.09.2012 р. № 140. – Київ, 2012.

Настанова з проектування станцій та вузлів на залізницях колії 1520 мм. ДСТУ-Н Б В.2.3-хх:201х [Текст]: Остаточна редакція.

Інструкція з улаштування та утримання колії залізниць України. ЦП-0269 [Текст]: Затв.: Наказ Укрзалізниці 01.03.2012 р. № 072-Ц. – Київ. 2012. – 457 с.

Березовый, Н. И. Новые решения в проектировании механизированных сортировочных горок [Текст] / Н. И. Березовый // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. –2013. – Вып. 6/3 (66). – С. 34-380.

Будівництво сортувального парку та сортувальної гірки парку «Південний» станції «Хімічна»: Робочий проект. [Текст] / ТОВ «НВП «УКРТРАНСАКАД». – 2013.

##submission.downloads##

Як цитувати

БЕРЕЗОВЫЙ, Н. И., МАЛАШКИН, В. В., & БОЖКО, Н. П. (2015). КОМПЛЕКСНЕ ПРОЕКТУВАННЯ ПОЗДОВЖНЬОГО ТА ПОПЕРЕЧНОГО ПРОФІЛЮ СОРТУВАЛЬНИХ ГІРОК. Транспортні системи та технології перевезень, (7), 5–9. https://doi.org/10.15802/tstt2014/35980

Номер

Розділ

Статті