ДОСЛІДЖЕННЯ КОНСТРУКЦІЇ ЗАЛІЗНИЧНИХ КОЛІЙ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ В МЕЖАХ ДІЛЯНОК ПЛАВНОГО РОЗШИРЕННЯ КОЛІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/tstt2024/311995

Ключові слова:

залізнична колія, залізобетонна шпала, ділянка плавного розширення колії, крива малого радіусу, ширина колії, проміжне скріплення

Анотація

Мета. Залізничні під'їзні колії промислових підприємств являються відправниками та отримувачами вантажів, що визначають їх основну номенклатуру для перевезень магістральним залізничним транспортом. Протяжність залізничних під'їзних колій промислових підприємств коливається в широкому діапазоні – від кількох сотень метрів до сотень кілометрів, зокрема довжина під'їзної колії ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» перевищує 700 км. Сукупність таких факторів як наявність на під'їзних коліях технологічних перевезень, розвиток транспортної системи промислових підприємств у часі, генеральний план споруд основного виробництва призводить до необхідності застосування норм проектування залізничного транспорту для важких та особливо важких умов. Це виражається в основному у зменшенні радіусів кривих ділянок колій до мінімально можливих значень. При використанні залізобетонних шпал типу Ш6 є можливість влаштовувати ширину колії 1539 мм в кривих ділянках. Але у даний час відсутня затверджена конструкція ділянок плавного розширення колії на залізобетонних шпалах перед кривими радіусами менше 300 м. Існує також обґрунтована необхідність збільшення ширини колії як мінімум до 1540 мм в кривих таких радіусів. Разом з обмеженим терміном експлуатації дерев'яних шпал при їх укладанні на ділянках плавного розширення колії у порівнянні із залізобетонними це викликає необхідність розробки конструкції колії на залізобетонних шпалах в межах ділянки плавного розширення колії. Методи. Методи наукового аналізу і синтезу конструкції колійного розвитку, методи аналітичної геометрії. Результати. На підставі аналізу конструкції проміжних скріплень типу КБ50 запропонована конструкція ділянки плавного розширення колії з використанням залізобетонних шпал типів Ш1-1 та Ш6 та рейок Р50. Відвід розширення колії від 1520 до 1545 мм досягається шляхом розробки порядку укладання шпал різних типів та розвертання підкладок КБ50. При цьому довжина ділянки плавного розширення колії від sн=1520 мм до sп=1545 мм становить 2800 мм, а фактичний відвід відхилень 8,9‰. Практична значимість. Застосування розглянутої конструкції в межах ділянок плавного розширення колій за умови позитивних результатів дослідної експлуатації та випробувань встановленої процедури дозволить зменшити експлуатаційні витрати, пов'язані з поточним утриманням колій промислових підприємств, параметри яких відповідають важким та особливо важким умовам проектування.

Посилання

ДБН В.2.3-19-2018 Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Чинні від 2019 01-04. Вид. офіц. Київ: Мін-во регіонального розвитку та будівництва України, 2018. 126 с.

СНиП 2.05.07-91 Строительные нормы и правила. Промышленный транспорт. На заміну СНиП 2.05.07-85; чинні від 1992 07-01. Вид. офіц. М.: Мінбуд, 1992. 117 с.

Правила технічної експлуатації залізниць України. Міністерство транспорту України. Київ, 2003. 133 с.

Правила технічної експлуатації залізничного транспорту промислових підприємств. Міністерство транспорту України. Київ : Індустрія, 2020. 108 с.

ЦП-0269. Інструкція з улаштування та утримання колії залізниць України. На заміну ЦП-0138; чинна від 2012-05-01. Вид. офіц. Київ: Трансп. України, 2012. 456 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-26

Як цитувати

БЕРЕЗОВИЙ, М. І. ., АРБУЗОВ, М. А., КОЗАЧЕНКО, Д. М., МАЛАШКІН, В. В., & БРИТВИН, О. С. (2024). ДОСЛІДЖЕННЯ КОНСТРУКЦІЇ ЗАЛІЗНИЧНИХ КОЛІЙ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ В МЕЖАХ ДІЛЯНОК ПЛАВНОГО РОЗШИРЕННЯ КОЛІЇ. Транспортні системи та технології перевезень, (28), 22–27. https://doi.org/10.15802/tstt2024/311995

Номер

Розділ

Статті