ПІДВИЩЕННЯ ЗАВАДОСТІЙКОСТІ РЕЙКОВИХ КІЛ В УМОВАХ ВПЛИВУ ТЯГОВОГО СТРУМУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/tstt2024/307339

Ключові слова:

рейкове коло, станція стикування, завади тягового струму, завадостійкість

Анотація

Мета. Метою роботи є підвищення електромагнітної сумісності рейкових кіл із системою тягового електропостачання залізниць в умовах впливу завад зворотного тягового струму. Проведення дослідження та аналіз причин порушення роботи рейкових кіл на електрифікованих ділянках залізниці, існуючих засобів та методів підвищення завадостійкості рейкових кіл і забезпечення електромагнітної сумісності пристроїв сигналізації, централізації та блокування із системою тягового електропостачання, та розробка ефективних технічних рішень щодо нормалізації роботи та рейкових кіл в умовах впливу завад тягового струму. Проведення дослідження електромагнітних характеристик колійного дросель-трансформатора ДТ-1-150 в нормальному режимі та при впливі зовнішніх факторів на магнітну систему. Методика. Під час дослідження використані методи порівняльного аналізу, синтезу, теорії нелінійних електричних та магнітних кіл, методи спектрального аналізу сигналів, а також методи математичного, схемотехнічного та фізичного моделювання. Результати. В роботі проаналізовано ситуації при яких зворотній тяговий струм істотно впливає на роботу апаратури рейкових кіл. Розглянуто вплив постійної складової зворотного тягового струму на нормальний режим роботи рейкового кола полігону електротяги змінного струму. Визначено чисельні значення коефіцієнтів чотирьохполюсника дросель-трансформатора ДТ-1-150 за умов наявності асиметрії зворотного тягового струму. Проведено порівняльний аналіз стійкості до завад зворотного тягового струму колійних приймачів станційних рейкових кіл, що використовуються на станції стикування. Розроблено алгоритм роботи та принципово-структурна схема захисного блоку для блокування витоку завад постійного тягового струму на ділянку електротяги змінного струму. Наукова новизна. Наукова новизна роботи полягає в виявленні та обґрунтовані причин деяких специфічних збоїв рейкових кіл, що експлуатуються на ділянках полігону електротяги змінного струму, прилеглих до станцій стикування. В роботі підтверджено інтегральну дію насичення сталі осердя дросель-трансформатора, яке створюється постійною складовою зворотного тягового струму, що розтікається у бік полігону електротяги змінного струму, прилеглого до станції стикування. Практична значимість. На основі проведених досліджень підтверджено завадостійкість рейкового кола 25 Гц з колійним реле ДСШ-16 і дросель-трансформатором ДТ-06-500С. Розроблено захисний вентильний блок, що унеможливлює протікання у рейкових колах, які він захищає, перших періодів перехідного струму найбільшої амплітуди та забезпечує, тим самим, нормальну роботу рейкових кіл.

Посилання

Правила технічної експлуатації залізниць України. Затв.: Наказ Міністерства транспорту України від 20.12.96 № 41 і зареєстровані Міністерством юстиції України 25.02.97 за № 50/184. Київ : Трансп. України, 2002. 140 с.

Zhuravlev A. Y. About track circuit calculation method dependent on ferromagnet properties in conditions of traction current noise influence. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport. 2016. No. 1(61). P. 19–29.

Lee R. R., Park S. S. Experience of EMC assurance in high-speed railway systems. ECPS. 2021. Vol. 15, no. 2. P. 78–85.

Smulders H. W. M., Koopal R. Peaceful coexistence between AC and DC systems. 11th World Congress on Railway Research-WCRR. 2016

Track circuits adjusting calculation method under current influence traction interference and electromagnetic compatibility / S. Razghonov et al. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 2020. Vol. 985. P. 012-017.

Wang G. J., Lee H. K. Advanced measurement methods of electromagnetic interference in traction network. IEEE EMC Magazine. 2022. Vol. 10, no. 2. P. 83–90.

Havryliuk V., Nibaruta R. Mathematical Model of the Induced AC Interference in DC Rails of a Double-Track System. 2022 Asia-Pacific International Symposium on Electromagnetic Compatibility (APEMC), Beijing, China, 1–4 September 2022.

Sсheka V. I., Romancev I. O., Jasсhuk E. I. The investigation of reverse traction current influence on tone track circuit modes. Science and Transport Progress. 2012. No. 42. P. 24–28.

Zhang G., Wang H., Yang J. Measurement and evaluation methods of electromagnetic interference in AC traction network. IEEE Trans. EMC. 2022. Vol. 64, no. 4. P. 1123–1130.

Liu M., Zhao Q. Electromagnetic interference management in railway track circuits with real-time monitoring. IEEE transactions on industrial informatics. 2024. Vol. 20, no. 2. P. 998–109.

Park S., Kim T. Electromagnetic compatibility strategies for railway track circuits in high interference environments. IEEE transactions on electromagnetic compatibility. 2024. Vol. 66, no. 3. P. 434–445.

Wang J., Jian Y., Zheng J. Analysis of interference and protective measures of electrified traction current on signal track circuit based on Moire signal. Journal of Physics: Conference Series. 2019. Vol. 1345. P. 052-051.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-03

Як цитувати

ЖУРАВЛЬОВ, А. Ю., САБЛІН, О. І., ЩЕКА, В. І., & ЯЩУК, К. І. (2024). ПІДВИЩЕННЯ ЗАВАДОСТІЙКОСТІ РЕЙКОВИХ КІЛ В УМОВАХ ВПЛИВУ ТЯГОВОГО СТРУМУ. Транспортні системи та технології перевезень, (27), 35–40. https://doi.org/10.15802/tstt2024/307339

Номер

Розділ

Статті