РОЗРОБКА ЛОГІСТИЧНОЇ СХЕМИ ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ З ЄС КОНТРЕЙЛЕРНИМИ ПОЇЗДАМИ ПРИ ПЕРЕВЕЗЕННІ ВАНТАЖІВ ЗЕРНОВОЇ ГРУПИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/tstt2023/293349

Ключові слова:

контрейлерний поїзд, перетин кордону, графік руху, зернові вантажі, експорт

Анотація

Мета. Однією з проблем, що виникає при перетині сухопутного кордону з країнами ЄС залізничним чи автомобільним транспортом, при перевезенні зернових вантажів, являється необхідність здійснення фітосанітарного контролю. Він полягає у взятті проб вантажу та виконанні лабораторних аналізів. Замитнення вантажу без здійснення цієї процедури на території України неможливе. Необхідність фітосанітарної перевірки зернових вантажів після перетину кордону є вимогою законодавства країн ЄС для здійснення їх імпортного чи транзитного перевезення територією цих країн. Організація у т.ч. комбінованих перевезень зернових вантажів у міждержавному сполученні транзитом через східноєвропейські країни у напрямку морських портів безумовно є актуальною задачею. Це підтверджується перерозподілом обсягів експорту зернових зі зростанням частки цих вантажів, що прямують через західні переходи. Організація комбінованих контрейлерних перевезень обумовлена обмеженою переробною спроможністю пунктів перевантаження та пунктів перестановки вагонів на прикордонних станціях. Метою даної статті є побудова логістичного ланцюга перетину кордону контрейлерними поїздами, що слідують від станції Хирів регіональної філії «Львівська залізниця» до станції Перемишль-Баконьчице Польських державних залізниць за умови попереднього проходження фітосанітарного контролю безпосередньо на станції Хирів під контролем польської сторони. В статті також вирішується задача побудови графіку руху поїздів з узгодженням тривалості та графіка робочого часу локомотивних бригад вивізних локомотивів Польських державних залізниць станцій Медика чи Перемишль. Методи. Використані методи керування виробничими процесами та методи теорії розкладів. Результати. Розроблено послідовність та тривалість технологічних операцій, що виконуються на станції Хирів, які становлять 1,2 години за умови готовності до відправлення автомобілів у кількості, достатній для заповнення усіх платформ поїзда. Розраховано витрату локомотиво-годин для ведення контрейлерного поїзда між початковою та кінцевою станціями, яка становить 4,7 години. Встановлено, що протягом робочої зміни локомотивної бригади Польських державних залізниць тривалістю 12 год. можна обслужити два поїзди з інтервалом відправлення між ними у діапазоні 5…7 год. Практична значимість. Результати даної роботи можуть бути використані при розробці та побудові графіків руху контрейлерних поїздів у транскордонному русі.

Посилання

Березовий М. І., Болжеларський Я. В., Гревцов С. В. , Боричева С. В. Аналіз логістичних ризиків перевезення вантажів зернової групи в європейські порти з використанням контрейлерної технології. Транспортні системи і технології перевезень:. 2023. №25. С.60–69.

Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області - Перевірка якості зерна: основні показники якості. Головна | Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області. URL: https://dp.dpss.gov.ua/news/

perevirka-iakosti-zerna-osnovni-pokaznyky-iakosti (дата звернення: 06.11.2023).

Митний кодекс України : Кодекс України від 13.03.2012 р. № 4495-VI : станом на 17 жовт. 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-7#Text (дата звернення: 06.11.2023).

V. Malashkin, M. Berezovyi, R. Korobiova. Introduction of Bimodal Technologies for Transportation of Grain Cargoes. Transport Means 2023. Part II. Proceedings of the 27th International Scientific Conference. KTU.

Українські експортери очікують від Польщі прискорення транзиту зерна. GrainTrade UA - електронна зернова біржа України. URL: https://graintrade.com.ua/novosti/ukrainski-eksporteri-ochikuyut-vid-polshi-priskorennya-tranzitu-zerna.html (дата звернення: 06.11.2023).

Україна та Німеччина відкрили оновлені лабораторії для передекспортного тестування | Ukrainian Shipping Magazine – Новости судоходства Украины и мира. Ukrainian Shipping Magazine – Новости судоходства Украины и мира. URL: https://usm.media/vidkrili-onovleni-laboratori-dlya-peredeksportnogo-testuvannya/ (дата звернення: 06.11.2023).

УЗ рассказала о возможностях перестановки вагонов на евроколею. Railway Supply. URL: https://www.railway.supply/uz-rasskazala-o-vozmozhnostyah-perestanovki-vagonov-na-evrokoleyu/ (дата звернення: 06.11.2023).

Валерій Ткачов пояснив позицію УЗ щодо використання вагонних візків колії 1435 мм власності УЗ. Railway Supply. URL: https://www.railway. supply/uk/valerij-tkachov-poyasniv-pozicziyu-uz-shhodo-vikoristannya-vagonnih-vizkiv-koliї-1435-mm-vlasnosti-uz/ (дата звернення: 06.11.2023).

Ініціатива УЗ щодо візків для перестановки приватних вагонів дискримінаційна?. Railway Supply. URL: https://www.railway.supply/uk/iniczi-ativa-uz-shhodo-vizkiv-dlya-perestanovki-privatnih-vagoniv-diskriminaczijna/ (дата звернення: 13.11.2023).

Тестовий інтермодальний рейс з Києва до Будапешта. Railway Supply. URL: https://www. railway.supply/uk/testovij-intermodalnij-rejs-z-kiєva-do-budapeshta/ (дата звернення: 06.11.2023).

Технологічний процес роботи станції Хирів Регіональної філії «Львівська залізниця». Львів : ПАТ «Укр. Залізниця», 2021. 69 с.

Технічно–розпорядчий акт станції Хирів Регіональної філії «Львівська залізниця». Львів : ПАТ «Укр. Залізниця», 2021. 156 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-19

Як цитувати

БЕРЕЗОВИЙ, М. І., МАЛАШКІН, В. В., БОРИЧЕВА, С. В., ЛАУШНИК, С. В., & РАДЖАПОВА, І. В. (2023). РОЗРОБКА ЛОГІСТИЧНОЇ СХЕМИ ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ З ЄС КОНТРЕЙЛЕРНИМИ ПОЇЗДАМИ ПРИ ПЕРЕВЕЗЕННІ ВАНТАЖІВ ЗЕРНОВОЇ ГРУПИ. Транспортні системи та технології перевезень, (26), 44–52. https://doi.org/10.15802/tstt2023/293349

Номер

Розділ

Статті