КОНЦЕПЦІЯ СТВОРЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ГУМАНІТАРНИХ ХАБІВ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ВІЙСЬКОВОЇ АГРЕСІЇ
DOI:
https://doi.org/10.15802/tstt2022/261650Ключові слова:
гуманітарний хаб, вантажопотік, військова агресія, перерозподіл вантажопотоків, прикордонна інфраструктура, гуманітарний станАнотація
Мета. Метою роботи є аналіз сучасного стану гуманітарної ситуації в Україні в умовах військової агресії та розробка шляхів для покращення цієї ситуації за рахунок створення нових та розвитку існуючих транспортних хабів, які розташовані як на західному кордоні країни, так і в центральних районах. Методика. В процесі дослідження використані методи аналізу і синтезу для вивчення наявної інформації щодо поточного стану та тенденцій подальшого розвитку логістичних та гуманітарних хабів як на західному кордоні, так і в середині країни. Агрегація та інтелектуальний аналіз інформації для визначення перспективних напрямків розвитку логістичної мережі. Результати. Невизначена ситуація, яка наразі склалася в роботі морських портів, спонукає державу до пошуку альтернативних шляхів експорту-імпорту сировини та готової продукції. Для вирішення цього питання також доцільно розвивати мережу транспортних хабів біля західного кордону. Наразі в Україні створено 31 обласний хаб гуманітарної допомоги, лідерами за кількістю є Запорізька область – 5 хабів, а також Київська та Івано-Франківська – по 2 хаби. Решта областей мають по 1 хабу. Недостатньою лишається кількість хабів у прикордонних районах, особливо зважаючи на різку зміну напрямів основних вантажопотоків – зернових вантажів та металу. Наразі станом на березень 2022 року середньодобова потреба у перевезеннях в напрямку ЄС сягає 8000 вагонів на добу, отже, необхідно терміново вирішити питання щодо розвитку як існуючої системи з заміни візків, так і створення додаткової перевантажувальної інфраструктури. Наукова новизна. Авторами агрегована та систематизована інформація щодо існуючої системи транспортних хабів для забезпечення існуючих та перспективних обсягів перевезення як гуманітарних, так і промислових експортно-імпортних вантажів. Практична значимість. Одержані результати дозволяють підвести наукове підґрунтя під концепцію створення та розвитку системи гуманітарно-логістичних хабів для підвищення ефективності переміщення вантажних потоків.
Посилання
Чернова, О. О. Аналіз техніко-технологічних параметрів припортових залізничних станцій України / О. О. Чернова, Р. В. Вернигора, А. М. Окороков, А. М. Киман // // Зб. наук. праць ДНУЗТ: Серія “Транспортні системи і технології перевезень”, Вип. 22. – Д.: УДУНТ, 2021. – с. 36-47.
Qamar, I. Comparison of Disaster Logistics Planning and Execution for 2005 Hurricane Season / I. Qamar, K. Mehler, M. B. Yildirim // Iowa state university, - 2005. – 37 p.
Военно-гражданская координация гуманитарных вопросов Организации объединенных наций: руководство ВГК ГВ ООН для использования на местах [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.unocha.org/sites/dms/Documents/R_Field%20Handbook.pdf
Военно-гражданская координация гуманитарных вопросов Организации объединенных наций: руководство для вооруженных сил [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.unocha.org/sites/dms/Documents/03.A%20Guide%20for%20the%20Military_RU.pdf
План гуманітарного реагування 2021 – ООН Україна [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ukraine.un.org/uk/102687-plan-gumanitarnogo-reaguvannya-2021
Ukraine: Humanitarian Impact Situation Report (As of 3:00 p.m. (EET) on 17 March 2022) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://reliefweb.int/report/ukraine/ukraine-humanitarian-impact-situation-report-300-pm-eet-17-march-2022
Better Care Network – Ukraine response [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://bettercarenetwork.org/sites/default/files/202203/25feb_2022_protection_snapshot_ukr.pdf
Дефіцит бензину та дизпалива: чому це відбувається та що буде далі – ВВС Україна [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.bbc.com/ukrainian/features-61469112
Чи можна зменшити дефіцит пального в Україні – Факти Україна [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://fakty.com.ua/ua/ukraine/ekonomika/20220515-chy-mozhna-vyrishyty-deficzyt-palnogo-v-ukrayini-i-yakymy-budut-naslidky/
Ісаченко, О. Зберегти та забезпечити: як змінилася логістика України під час війни / О. Ісаченко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mind.ua/openmind/20241674-zberegti-ta-zabezpechiti-yak-zminilasya-logistika-v-ukrayini-pid-chas-vijni
Портал гуманітарної допомоги [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://help.gov.ua/
Офіційна сторінка у TwitterМіністерства оборони Великої Британії [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: https://twitter.com/DefenceHQ/status/1541374317296062471
Шевченко, В. Логістика війни. Як змінились вантажні перевезення в Україні / В. Шевченко [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://biz.nv.ua/ukr/experts/perevezennya-v-ukrajini-pid-chas-viyni-gumanitarni-vantazhi-obmezhennya-na-perevezennya-50231625.html
Окороков, А. М. Річковий транспорт України: сучасний стан та перспективи використання / А. М. Окороков, Р. В. Вернигора, П. С. Цупров // Транспортні системи та технології перевезень. – 2016. – Вип. 12. – С. 62-68.
Окороков, А. М. Дослідження автомобільного та річкового транспорту на портовому терміналі методом імітаційного моделювання / А. М. Окороков, Р. В. Вернигора, А. І. Кузьменко // Зб. наук. праць ДНУЗТ: Серія “Транспортні сис-теми і технології перевезень”, Вип. 20. – Д.: ДНУЗТ, 2020. – с. 51-60
Вернигора, Р. В. Мультимодальні перевезення як базовий сегмент транзитного потенціалу України/ Р. В. Вернигора, А. М. Окороков, П. С. Цупров, О. І. Павленко // Зб. наук. праць ДНУЗТ: Серія “Транспортні системи і технології перевезень”, Вип. 14. – Д.: ДНУЗТ, 2017. – с. 20-29.
Колісніченко, В. На переходах до Євросоюзу зібралося 42 тис. вантажних вагонів [Електрон. ресурс] – Режим доступу: https://gmk.center/ua/news/na-perekhodakh-do-ievrosoiuzu-zibralosia-42-tys-vantazhnykh-vahoniv/
Вернигора, Р. В. Перспективи експортних перевезень зернових вантажів у контейнерах/ Р.В. Вернигора, А.М. Окороков, П.С. Цупров, Р.Ш. Рустамов // Зб. наук. праць ДНУЗТ: Серія “Транспортні системи і технології перевезень”, Вип. 16. – Дніпро: ДНУЗТ, 2018. – с. 22-30.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
a. Автори зберігають за собою авторські права на роботу і передають журналу право першої публікації разом з роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати дану роботу з обов'язковим зазначенням авторства і посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
b. Автори зберігають право укладати окремі, додаткові контрактні угоди на неексклюзивне поширення версії роботи, опублікованої цим журналом (наприклад, розмістити її в університетському репозітарії або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
c. Авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському репозітарії або на їх персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даними журналом, так як це може привести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Див. The The Effect of Open Access).