ОЦІНКА ВІДСТАНІ МІЖ СТАНЦІЯМИ ОБГОНУ ПОЇЗДІВ ПРИ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО ВИСОКОШВИДКІСНОГО, ПАССАЖИРСКОГО І ВАНТАЖНОГО РУХУ НА ЗАЛІЗНИЧНІЙ ЛІНІЇ
DOI:
https://doi.org/10.15802/tstt2021/237619Ключові слова:
схема пропуску поїздів, графік руху поїздів, змішані пасажирські і вантажні перевезення, відстань між станціями, обгінний пункт, високошвидкісна залізницяАнотація
Мета. У даній роботі запропоновані методика і результати розрахунків раціональної відстані між станціями при організації змішаного швидкісного пасажирського і вантажного руху поїздів при різних поєднаннях швидкостей руху та розташування у графіку поїздів різних категорій. Методика. У статті пропонується методика розрахунку мінімально допустимої відстані між станціями обгону поїздів при різних схемах пропуску поїздів по залізничній ділянці. Розрахунки раціональних відстаней виконані на прикладі залізничного напрямку Москва-Брест. Мінімально допустима відстань між станціями обгону поїздів розраховувалась за умов функціонування чотиризначного автоблокування і максимальної швидкості руху пасажирських поїздів 250 км/год. Встановлено схеми обгонів поїздів різних категорій, для кожної схеми визначено період графіка руху поїздів. Розраховані мінімально допустимі відстані між станціями обгону поїздів в будь якій схем пропуску пасажирських і вантажних поїздів. За допомогою імітаційного аналізу встановлено вплив кількості поїздів різних категорій на мінімальні відстані між станціями обгону при організації змішаних пасажирських і вантажних перевезень між Брестом і Москвою зі швидкостями до 250 км/год. Результати. У разі змішаних пасажирських і вантажних перевезень зі швидкістю 250 км/год оптимальна відстань між станціями обгону на напрямку Брест-Москва має становити близько 35 км. З метою ефективного використання існуючої інфраструктури та забезпечення максимальної пропускної здатності запропоновано варіювати швидкості руху менш пріоритетних категорій поїздів. Наукова новизна. Оптимальна відстань між станціями обгону поїздів на ділянці залежить від співвідношення ходових швидкостей руху поїздів різних категорій, а також від реалізованих в графіку схем пропуску поїздів. Збільшення або зменшення відстані між станціями обгону за умови збереження встановлених ходових швидкостей руху знижує наявну пропускну спроможність ділянки. При перевезенні змішаних пасажирських і вантажних поїздів оптимальну відстань між станціями можна визначити виходячи з кількості поїздів та їх ходових швидкостей. Практична значимість. Запропоновано метод оцінки оптимальної відстані між станціями обгону, використання якої при збільшенні ходових швидкостей руху пасажирських поїздів на існуючій залізничній лінії до 250 км/год забезпечить ефективне використання пропускної спроможності залізничних ділянок.
Посилання
Gordukalova, G. F. (2014). Citation index in science: the purpose of use, the main varieties and limitations. Bulletin of SPbUCA, 2(19), 54-57.
Yarime, M. (2015). Integrated Solutions to Complex Problems: Transforming Japanese Science and Technology. In F. Baldwin & A. Allison (Eds.), Japan: The Precarious Future (pp. 213-235). New York: New York University Press. doi:10.18574/nyu/9781479889389.003.0010.
Zhang, F., & Zhang, X. (2014). Patent activity analysis of vibration-reduction control technology in high-speed railway vehicle systems in China. Scientometrics, 100(3), 723-740. doi: 10.1007/s11192-014-1318-3.
Watson,R.,(2001),The effect of privatization on train planning:a case study of the UK. Transportation Reviews 21(2),181-193.
Xiaoning Zhu. (2001). Computer-based simulation analysis of railway carrying capacity utilization. IEEE. 106-111.
David Briqinshaw. Europe’s high-speed network takes shape. Railway Age. Rristol: Sep 2003. Vol. 204, lss.9; pg.80.
Koichi SAKURAI. Railway System Innovation. Japanese Railway Engineering. 2000, No.145.
Carey,M.,1994a. A model and strategy for train pathing with choice of lines, platforms and routs. Transportation Research B 28(5),333-353.
Harris, N.G., Godward, E. W., (1997). The Privatization of British Rail. A.& N. Harris The Railway Consultancy Press, London.
Petersen, E. R., A.J., Martland, C.D., (1986). An introduction to computer aided train dispatching. Journal of Advanced Transportation 20, 63-72.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
a. Автори зберігають за собою авторські права на роботу і передають журналу право першої публікації разом з роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати дану роботу з обов'язковим зазначенням авторства і посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
b. Автори зберігають право укладати окремі, додаткові контрактні угоди на неексклюзивне поширення версії роботи, опублікованої цим журналом (наприклад, розмістити її в університетському репозітарії або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
c. Авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському репозітарії або на їх персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даними журналом, так як це може привести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Див. The The Effect of Open Access).