ДОСЛІДЖЕННЯ УМОВ ЕФЕКТИВНОГО ВПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ НЕСУПРОВОДЖУВАНИХ КОНТРЕЙЛЕРНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.15802/tstt2018/164052Ключові слова:
контрейлер, інтермодальні перевезення, комбіновані перевезення, автомобільний напівпричіп, вартість доставки, термінал, показники ефективності, залізничний маршрутАнотація
В статті виконано аналіз особливостей контрейлерних перевезень на північноамериканських та європейських залізницях та основні напрямки підвищення ефективності таких перевезень і шляхи залучення їх додаткових обсягів. Проаналізовано основні параметри українських залізниць стосовно здійснення контрейлерних перевезень, систему нарахування тарифу за перевезення, додаткових плат та зборів і основні технічні та технологічні недоліки існуючої технології перевезення автомобільних напівпричепів на залізничних платформах. На підставі аналізу європейських контрейлерних систем шляхом їх порівняльного аналізу для подальших розрахунків ефективності впровадження обрано систему CargoBeamer.
На підставі розрахунку вартості доставки автомобільного напівпричепа від складу відправника до складу отримувача в містах Дніпро та Львів було розроблено технологію перевезення напівпричепів та варіанти організації їх перевезення за системою CargoBeamer, що відрізняються тривалістю обігу вагону та обсягом перевезень. Шляхом розрахунку економічних показників проекту було встановлено термін окупності капітальних інвестицій та відкинуто збиткові варіанти організації перевезень. Економічна ефективність проекту встановлена розрахунком чистої поточної вартості, внутрішньої норми доходу та індексу прибутковості для варіантів з терміном окупності до 12,5 років. На підставі розрахунку показників ефективності інвестиційного проекту за різними варіантами проекту встановлено умови, при яких прибуткові варіанти проекту є ефективними для інвесторів.
За результатами розрахунків сформульовано основні висновки щодо напрямків залучення контрейлерних перевезень та підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту.Посилання
ООН. Термінологія комбінованих перевезень, 2001. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.unece.org/fileadmin/DAM/ trans/wp24/documents/wp24-00-1r.pdf
ООН. Глосарій зі статистики транспорту. Міжсекретаріатська робоча група зі статистики транспорту ООН (МРГ). Нью-Йорк, Женева, 2003. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp6/pdfdocs/glossru4.pdf
Колик, А. В. Комбинированные железнодорожно-автомобильные перевозки в цепях поставок / А. В. Колик. – Москва: изд-во «Техполиграфцентр», 2018 г. – 301 с.
Association of American railroads [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.aar.org/
European Commission. Eurostat [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://ec.europa.eu/
eurostat/web/transport
Cargobeamer: official site [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.cargobeamer.com/
The Council of the European Communities. Council Directive 92/106/EEC of 7 December 1992 on the establishment of common rules for certain types of combined transport of goods between Member States. – 1992 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=LEGISSUM:l24089.
Johan Voxenius. Development of small-scale intermodal freight transportation in a systems context. – 2012 [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/242704470_Development_of_small-scale_intermodal_freight_transportation_in_a_systems_context
Березовий, М. І. Сучасний стан та перспективи розвитку комбінованих перевезень в Україні / М. І. Березовий, В. В. Малашкін, С. В. Лаушник // Транспортні системи і технології перевезень. – 2018 .– Вип. 15. – С. 12-18.
Правила перевезень вантажів залізничним транспортом України. Ч. 1 [Текст] – Київ : Видавничий дім «САМ», 2004. – 432 с.
Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги. Тарифне керівництво Опис № 1. Міністерство інфраструктури України. Наказ від 07.12.2017 № 425.
Федорина, А. В. Комплексний підхід до впровадження контрейлерних перевезень в Росії / А. В. Федорина, А. В. Циганов // Сучасні проблеми транспортного комплексу Росії – 2015. – №1 (6) – с. 21-28.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
a. Автори зберігають за собою авторські права на роботу і передають журналу право першої публікації разом з роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати дану роботу з обов'язковим зазначенням авторства і посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
b. Автори зберігають право укладати окремі, додаткові контрактні угоди на неексклюзивне поширення версії роботи, опублікованої цим журналом (наприклад, розмістити її в університетському репозітарії або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
c. Авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському репозітарії або на їх персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даними журналом, так як це може привести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Див. The The Effect of Open Access).