ЛУБРІКАЦІЯ – ОДИН ІЗ АСПЕКТІВ ЗНИЖЕННЯ ЕНЕРГОЄМНОСТІ ПЕРЕВІЗНОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.15802/tstt2017/123188Ключові слова:
енергозбереження, паливно-енергетичні ресурси, лубрікаціяАнотація
Ефективне використання паливно-енергетичних ресурсів є одним з найважливіших завдань, що стоять перед економікою Республіки Білорусь і забезпечує енергетичну безпеку і енергонезалежність країни. Транспортний комплекс Республіки Білорусь, в цілому, і Білоруська залізниця, зокрема, є одним з найбільших споживачів паливно-енергетичних ресурсів в країні. Взаємодія рухомого складу та колії - основоположний фізичний процес при русі вагонів, локомотивів і поїздів по залізницях. В системі взаємодії «колесо – рейка» поверхню катання колеса утворює з рейкою відкриту фрикционную пару тертя. Сила тертя призводить до втрат до 5-10% тягової потужності локомотива, а також до активного зносу гребенів коліс і бічній поверхні головки рейки. Лубрікація, як одне з найважливіших технологічних заходів, спрямованих на збільшення ресурсу системи «колесо - рейка» і зниження витрати енергії, грає важливу роль в загальній стратегії розвитку залізничного транспорту, підвищення ефективності та конкурентоспроможності галузі в цілому. У статті розглянуті питання, пов'язані із застосуванням лубрикації і розрахунком економії паливно-енергетичних ресурсів на деяких залізничних напрямках Білоруської залізниці.
Посилання
Энергосбережение на железнодорожном транспорте : учебник для вузов / В. А. Гапанович, В. Д. Авилов, Б. А. Аржанников [и др.] ; под ред. В. А. Гапановича. – Москва : Изд. Дом МИСиС, 2012. – 620 с.
Симак, Р. С. Повышение энергоэффективности ОАО «РЖД» в контексте энергетической стратегии России / Р. С. Симак // Вестник ВНИИЖТа. – 2014. – № 6. – С. 21-25.
Энергетическая стратегия Белорусской железной дороги до 2020 года. Ч. I: отчет о НИР в 2-ух ч. : 5255 / Белорус. гос. ун-т трансп.; рук. В. Я. Негрей; исполн. В. М. Овчинников [и др.]. – Гомель, 2009. – 504 с. – Библиогр.: С. 504. – № ГР 2008305.
Коссов, В. С. Лубрикация рельсов тяговым локомотивом в составе поезда / В. С. Коссов, А. А. Лунин, Ю. А. Панин, А. В. Трифонов, И. Е. Ильин // Вестник ВНИИЖТа. – 2017. – № 1. – С. 57-61.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
a. Автори зберігають за собою авторські права на роботу і передають журналу право першої публікації разом з роботою, одночасно ліцензуючи її на умовах Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим поширювати дану роботу з обов'язковим зазначенням авторства і посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
b. Автори зберігають право укладати окремі, додаткові контрактні угоди на неексклюзивне поширення версії роботи, опублікованої цим журналом (наприклад, розмістити її в університетському репозітарії або опублікувати її в книзі), з посиланням на оригінальну публікацію в цьому журналі.
c. Авторам дозволяється розміщувати їх роботу в мережі Інтернет (наприклад, в університетському репозітарії або на їх персональному веб-сайті) до і під час процесу розгляду її даними журналом, так як це може привести до продуктивного обговорення, а також до більшої кількості посилань на дану опубліковану роботу (Див. The The Effect of Open Access).